«من قلبي عقبالك»: الفرق بين المراجعتين
من Sudanese Songs Library
(←كلمات الأغنية) |
|||
سطر ٣: | سطر ٣: | ||
== كلمات الأغنية == | == كلمات الأغنية == | ||
− | من قلبي عقبالك | + | من قلبي عقبالك |
− | يا | + | {{لليسار|يا راسي يا زين}} |
− | كان بالعين وصالك شايفو كتير علي | + | يا حشمة وجمالك |
+ | |||
+ | {{لليسار|يفرح كلّ عين}} | ||
+ | |||
+ | كان بالعين وصالك | ||
+ | |||
+ | {{لليسار|شايفو كتير علي}} | ||
سطر ١٣: | سطر ١٩: | ||
بين أتراب أزاهر | بين أتراب أزاهر | ||
− | شفتك ساهي سادر | + | {{للوسط|شفتك ساهي سادر}} |
− | يضنيك النظر | + | {{لليسار|يضنيك النظر}} |
كلّ الفيك زاهر | كلّ الفيك زاهر | ||
− | نادي وطعمو نادر | + | {{للوسط|نادي وطعمو نادر}} |
− | حيّرني وسحر | + | {{لليسار|حيّرني وسحر}} |
بحلف بالمساير | بحلف بالمساير | ||
− | والشعر الدواير | + | {{للوسط|والشعر الدواير}} |
− | والنور الجهر | + | {{لليسار|والنور الجهر}} |
ودلال الحراير | ودلال الحراير | ||
− | الغر النواضر | + | {{للوسط|الغر النواضر}} |
− | ربّات الخفر | + | {{لليسار|ربّات الخفر}} |
لوما طبعي آمر | لوما طبعي آمر | ||
− | من أعلى المنابر | + | {{للوسط|من أعلى المنابر}} |
− | أناديك يا قمر | + | {{لليسار|أناديك يا قمر}} |
يا متجاهل وشاعر | يا متجاهل وشاعر | ||
− | إنّي عشان مناظر | + | {{للوسط|إنّي عشان مناظر}} |
+ | |||
+ | {{لليسار|أدمنت السهر}} | ||
+ | |||
+ | {{للوسط|سهري ياهو الباقي لي}} | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | عقبالك أغنّي | ||
− | + | {{لليسار|وفي فرحك أقول}} | |
− | + | أجمل غنوة عندي | |
+ | {{لليسار|تعجب كلّ زول}} | ||
+ | في وصفك يا راسي | ||
− | + | {{لليسار|يا أبلغ خجول}} | |
− | + | يا الحيّرني تيهك | |
− | + | {{لليسار|يا الشرحك يطول}} | |
− | يا | + | يا الأسعدت عمري |
− | + | {{لليسار|فيك دايما أقول}} | |
− | من قلبي عقبالك | + | من قلبي عقبالك |
+ | {{لليسار|يا راسي يا زين}} | ||
== كلمات مغايرة == | == كلمات مغايرة == |
مراجعة ١٠:٥٨، ٦ ديسمبر ٢٠١٩
أغنية من كلمات وألحان وغناء الكابلي
كلمات الأغنية
من قلبي عقبالك
يا راسي يا زين
يا حشمة وجمالك
يفرح كلّ عين
كان بالعين وصالك
شايفو كتير علي
بين أتراب أزاهر
شفتك ساهي سادر
يضنيك النظر
كلّ الفيك زاهر
نادي وطعمو نادر
حيّرني وسحر
بحلف بالمساير
والشعر الدواير
والنور الجهر
ودلال الحراير
الغر النواضر
ربّات الخفر
لوما طبعي آمر
من أعلى المنابر
أناديك يا قمر
يا متجاهل وشاعر
إنّي عشان مناظر
أدمنت السهر
سهري ياهو الباقي لي
عقبالك أغنّي
وفي فرحك أقول
أجمل غنوة عندي
تعجب كلّ زول
في وصفك يا راسي
يا أبلغ خجول
يا الحيّرني تيهك
يا الشرحك يطول
يا الأسعدت عمري
فيك دايما أقول
من قلبي عقبالك
يا راسي يا زين
كلمات مغايرة
أثناء الأداء تتبدّل:
- بحلف بالمساير >> بحلف بالضفاير
- إنّي عشان مناظر >> إنّي عشان نواظر
- تعجب كلّ زول >> تطرب كلّ زول